Naar inhoud

Cookie-instellingen

Tritop interieurbouw BV maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij uw toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Meer informatie.

Accepteren Weigeren

Winkelpresentatie Leen Bakker

Geplaatst op 10 augustus 2016

Opdrachtgever

Leen Bakker is een Nederlandse keten van meubel- en interieurwinkels en biedt een uitgebreid assortiment betaalbare producten volgens de laatste trends. De keten heeft 180 filialen in Nederland, België, Luxemburg en op de Nederlandse Antillen.

Opdracht

De voormalige raamdecoratiepresentatie was verouderd en toe aan een modernere uitstraling. Leen Bakker heeft Tritop Interieurbouw gevraagd om een winkelpresentatie te ontwikkelen waarin maatwerk raamdecoratie optimaal gepresenteerd kan worden. Een geweldige uitdaging voor onze creatieve designers en engineers!

Aanpak & oplossing

Na de briefing zijn wij samen met de ontwerpers en engineers van ons zusterbedrijf Virupa Visual Solutions aan de slag gegaan om een aantal verschillende ontwerpen uit te werken voor Leen Bakker. In een aantal ontwerprondes zijn concept, creatief ontwerp en technisch ontwerp uitgewerkt en afgestemd met alle betrokkenen binnen De Virupa Groep en Leen Bakker, resulterend in een finaal ontwerp. Na de materialisatiefase kon daadwerkelijk begonnen worden met de productie van de winkelpresentatie.

Deze unieke winkelpresentatie, gefabriceerd van hout, metaal, verlichting en visuals heeft afmetingen van 5 meter breed en 2,8 meter hoog. Verschillende raamdecoratie producten worden in deze winkelpresentatie getoond. Op de desk is ruimte gecreëerd om verschillende brochures te tonen met daarin product- en prijsinformatie. Voor het creëren van extra attentiewaarde is de winkelpresentatie achter de desk en in de koof voorzien van verlichting. De metalen frames zijn op verschillende hoogtes gemonteerd en op deze manier wordt er diepte gecreëerd en krijgt de winkelpresentatie een bijzondere beleving.

In deze winkelpresentatie worden verschillende raamdecoratieproducten onder de aandacht van de consument gebracht. De winkelpresentatie bevat diverse sfeer en inspiratie elementen. De visuals met fuchsia accenten vallen op en creëren vanaf het gangpad attentiewaarde. Deze winkelpresentatie wekt nieuwsgierigheid, inspireert shoppers en het geheel zorgt voor de gewenste stopping power. Krachtige communicatie uitingen zorgen er voor dat shoppers overgaan tot actie en verleiden shoppers om producten te kopen.

Resultaat

De winkelpresentatie “Raamdecoratie op Maat” is volledig in huis geproduceerd. Een uniek product, waarin de verschillende productiedisciplines van De Virupa Groep samen komen. In 3 weken tijd hebben 5 montageploegen de winkelpresentatie bij 180 Leen Bakker filialen geïnstalleerd. Door een mix van materiaalgebruik, kleur en licht, in huisstijl van Leen Bakker, tezamen met krachtige communicatie, zorgt deze winkelpresentatie voor de gewenste shopper stopping power en call to action.

‹ Terug naar het overzicht
© 2018 Tritop interieurbouw BV